Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Scouts

Scouts-things

Check elke week voor de verslagen van de scouts-bijeenkomsten en de toffe foto’s

Naar de Scout-Things

Wie zijn de Scouts?

Scouts zijn jongens en meisjes van Scouting tussen de 11 en 14 jaar. Op het moment zijn er zo’n 20 Scouts. Onder leiding van een enthousiast leiding-team doen ze leuke spellen (onlangs maakte ze een levend tafelvoetbalspel) maar leren ze ook scouting-technieken zoals: pionieren, kaart en kompas lezen, routetechnieken, GPS, primitief koken, hout hakken, vuur maken etc. Niet alleen technieken zijn belangrijk. Je krijgt ook te maken met Ploegwerk‚ als Scout word je ingedeeld in groepjes. De zogenaamde patrouilles. Per patrouille is een patrouilleleider (PL) en eventueel een APL: de Assistent Patrouilleleider. De PL en APL zijn meestal de oudste Scouts. Ze zijn niet de baas maar zullen wel alle kennis die ze al hebben opgedaan overdragen aan de jongere patrouilleleden. Je zult merken dat de Scouts rekening met jou houden. Ze hebben iets voor je over. Dat komt omdat je tijdens de installatie iets moet beloven als je Scout wilt worden. De laatste woorden van die belofte zijn namelijk:

“Jullie kunnen op me rekenen.”

Meer info over de scouts

Wilt u meer informatie over de scouts? bijvoorbeeld over de kampen, benodigheden of contact informatie van de leiding?

Scouts info

Lid worden?

Wil jij ook lid worden van Scouting Keent-Moesel ?
Daar zijn wij heel blij mee!!

Wist je trouwens dat je niet meteen lid hoeft te worden ? Je mag namelijk ook eerst een aantal keren komen kijken of je Scouting wel écht leuk vindt.

Contactformulier